P?ed n?jakou dobou jsem za?al pomalu uvažovat o tom, že bych si po?ídil model motorové jednotky ?ady BR 175 DB Görlitz od firmy KRES Modelle ve velikosti TT. Zpo?átku trochu nesm?le, potom ale vážn?. Pokoušel jsem se získat n?jaké informace o tomto modelu, ale nikde jsem jich moc nenašel.
V recenzi modelu jednotky ?ady BR 175 DR od firmy KRES jsem nazna?oval, že pro její použití na kolejišti jsem provedl dv? zásadní úpravy.
První pracovní den po Vánocích roku 2007 se mi do ruky dostal model nákladní lokomotivy BLUE TIGER 2 v „tygrovitém“ nát?ru spole?nosti POLLOK, který jsem netrp?liv? o?ekával. Již p?ed n?kolika lety jsem v jedné nejmenované prodejn? okukoval model tohoto stroje ve velikosti H0. Byl jsem proto zv?dav, jak se s tímto modelem ve velikosti TT vypo?ádala slovinská firma MEHANO.
Nákladní v?z ?ady Lbkkms pat?í k t?m, které jsou obecn? málo známé. Jeho konstrukce sama o sob? je velice zajímavá a p?ímo vybízí k modelovému ztvárn?ní.
V pr?b?hu podzimu roku 2008 p?edstavila firma Loco novinku v podob? modelu vozu ?ady Faccs (Sas).
P?ed n?jakou dobou se na trhu na ?as objevila stavebnice malé motorové lokomotivy T 211 z leptaného plechu od firmy HEKTTOR. Dlouho jsem zvažoval, zda si ji mám po?ídit. Moje nerozhodnost byla zp?sobena hlavn? obavou, zda budu schopen lokomotivu alespo? trochu slušn? postavit. V té dob? jsem s lepty m?l jenom málo vlastních zkušeností a ty byly pon?kud rozporuplné.
Nákladní vozy ?ady Raj pat?í neodmysliteln? ke koloritu v?tšiny našich železni?ních tratí. Proto jsem již dlouho po?ítal s tím, že si jich n?kolik postavím, abych je mohl provozovat na kolejišti.
Koncem roku 2006 uvedla firma Piko na trh další model hnacího vozidla ve velikosti TT. Jednalo se o motorovou lokomotivu ER 20 DB Herkules.
Když zhruba na podzim roku 2005 uvedla firma Piko na trh model Elektrické lokomotivy ?ady 182 DB Taurus ve velikosti TT, neodolal jsem a pln o?ekávání si ji po?ídil.